Tänker så det knakar

Känslan av... Hmm, jag vet inte vad... Längtan? Efter någon, eller något.
Hittade en stuga jag jag både vill, och inte vill, ha. Tror jag kanske lurar mej själv.
Hur kul är det egentligen att ha en stuga ensam? Blir det nånsin "hemma" om jag
kommer, går och är på egen hand.

Å andra sidan: Vad är hemma? Sitta i soffan hemma hos mamma? Är det hemma?
Mammas soffa är inte mitt liv. Jag tvekar. Vill. Inte vill, Vill jättemycket. Men nej. Eller Ja.
Tänker "hemma" igen. Konstiga förvirrade tankar. Är "hemma" hemma och kan en stuga
också vara "hemma" eller..?

Ska jag strunta i allt tänkande och bara "köra på"?
Behovet av stuga är ju inte så att jag måste knarka på det. Kan man inte få leva i stunden?
Få vara nu? Nu är nu. Jag är nöjd. Ni behöver inte förstå. Jag gör det inte heller.
Men jag lever i mitt nu. Så gott jag kan. Om än lite förvirrat. Ska reda ut det. Senare.

Kommentarer
Postat av: Jonas Tynér

Jo jag känner igen mig.. Men varför inte se vilka behov du får tillgodosedda med en stuga, eller förväntar dig få tillgodosedda. En stuga är för mig en strategi att tillgodose otillfredsställda behov. Intressant att jämföra med de nya arbetsinsatser detta bidrar till för en pedant… Mycke jobb blir det… Trevlig vecka.

2008-08-11 @ 08:55:52
URL: http://www.tyner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0