Äppel päppel pirum parum

När jag vaknade i morse hade jag en fras på hjärnan:
"Äppel päppel pirum parum".

Thats it.

Minnet hade inte lämnat nån som helst förklaring till raden från ramsan.
Bara en virtuell notis med orden "Äppel päppel pirum parum".

Jag är både nyfiken, förbannad och förundrad.
Jag undrar ju varför. Varför?
Är det en del i min roll som lekfarbror, eller möjligtvis en sekvens i en film?

Om det handlar om film, hur hade filmen sett ut. Snackar vi äppelträd?
Eller är det en yngling iklädd endast iklädd ett par jockstraps som smetar in sej med
äpplemos, ackompanjerad av suggestiva rytmer och dämpad belysning i rött?
Eller är det nåt annat, nåt djupare som jag inte förstår? I don´t know.

Jag tror att jag behöver träffa min coach, alternativt min gudson, ha ännu en lång semester eller bara festa bort skiten ur kroppen. Funderar...
Återkommer med strategi. Idag är det fredag.

Kommentarer
Postat av: Pejlert

"Äppel, päppel, pirum, parum.

Kråkan satt på tallekvist.

Hon sa ett, hon sa tu,

ute ska du vara nu!"



Där har du hela... kanske klarnar bilden av detta!?

2008-08-29 @ 11:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0