Elitserien

På önskelistan just nu: Ett lag jag kan heja på!!
Jag blir lite avundsjuk när jag ser dom som engagerar sej med själ och hjärta i ett lag. Jag engagerar mej inte fullt ut i nånting, framförallt inte i nåt idrottsligt. Därför önskar mig ett favoritlag i Elitserien som jag kan heja på. Jag vill också vara uppeldad över att säsongen snart nått halvtid, att få gå på hemmamatcher, ta en öl och snacka laguppställningar, kolla resultat på text-tv och sånt där. Jag vet bara inte vilket lag jag ska ta. Ryggmärgen säger Timrå, men ärligt.. Timrå kommer inte att vinna serien och jag vill ha ett vinnarlag, ett lag som alltid vinner. Finns det nåt sånt?

Förslag med genomtänkt motivering mottages tacksamt, alternativt nåt annat
jag kan engagera mej i.

Kommentarer
Postat av: Pejlert

Att heja på ett lag handlar om ångest. Den ångest som är ofarlig och kan användas som en ventil för andra farligare grejer. Därför är det värdelöst att heja på ett lag som alltid vinner.

2008-12-05 @ 14:12:18
Postat av: Anonym

Att heja på ett lag som alltid vinner?? Ja du..det är ju själva spänningen i att det inte alltid blir vinst som är grejen,när det blir vinst så känns det otroligt skönt. Timrå låter som ett bra val tycker jag..ett riktigt kämparlag.Nu har du ju nära till hockeybussen så du kan innjuta stämmningen i puben på arenan!!

2008-12-07 @ 22:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0