Arne Dahl

Har bestämt mej för att placera den feta, ack så välbyggda, kroppen på balkongen och lapa sol. Förra veckans svettorgie uteblir förhoppningsvis då det blåser en svalkande vind.
Som sällskap, på denna 8:e semesterdag, har jag min mobil, min iPod, en flaska vatten, ett gäng skräniga måsar och en god bok. Har sparat reprisläsandet av Arne Dahls (Jan Arnalds) "Europablues" till just den här dagen. För er som missat Arne Dahls böcker om A-gruppen kan jag bara beklaga och sedan rekommendera.  Läs, god damned it.

"Ett makabert fynd görs en morgon bland rovdjuren på Skansen. En liten flicka blir skjuten på väg från ett födelsedagskalas. Åtta öststatskvinnor försvinner spårlöst från en flyktingförläggning i Stockholm. Runt, runt i tunnelbanenätet åker en nittioårig professor i sällskap med döden. En mobiltelefon ringer i en avsliten hand på ett tunnelbanespår. För kriminalkommissarie Jan-Olov Hultin börjar tiden bete sig underligt. Det förflutna är inte i ordning. De skenbart så åtskilda händelserna formar sakta men säkert ett nät som kastas ut över Europa. Och de som håller nätet är Hultins team, "Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art", mer känd som A-gruppen".

Kommentarer
Postat av: Anki E

Jag ska ge Arne en chans. Att tipsa om Camilla Läckberg kanske är överflödigt. Men gör det ändå. Ha en bra sommar.

2008-07-14 @ 15:15:08
Postat av: G Smith

Kan instämma. Dahls böcker är verkligen bra balanserade, spännande och välskrivna.

2008-07-14 @ 16:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0