Telefonkiosk

Vissa saker och företeelser ser man allt mer sällan.
Jag vet inte varför jag kom att tänka på det, men det är inte ofta man ser folk prata i telefonautomater. Det är inte ofta man ens ser en telefonautomat.
Finns dom? Telefonkiosker alltså...

När jag var liten var telefonautomatpratande hur vanligt som helst, man t o m köade för att få ringa. Men nu... Nonono. Det är väl typ ryska maffian, andra kriminella och dårar som eventuellt använder telefonautomater. Men allt Mobiltelefonerande får en del konstiga, för att inte säga märkliga, följder, å andra sidan så kan man ex prata högt med sej själv även när man går på stan, för alla tar för givet att man använder "handsfree".

MEN (viktigt) om man gör det, kom ihåg: Man kan inte prata högt, lukta räv, vara på snusen och ha en rullator samtidigt. Då betraktas man uteslutande som avvikande dåre.

Kommentarer
Postat av: TJ

Kommer inte ihåg när jag såg en telefonautomat senast, men det måste väl finnas fortfarande. Rolig tanke. Bra blogg.

2008-07-22 @ 17:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0