En dagbok med brun pärm

Var hemma från jobbet idag. Migrän. Igen.
Vaknade färdigmedicinerad vid lunch. Mådde bättre.
Började plocka i ett skåp med massa "rat". Hittade gamla klockor, nycklar, kort, skruvar och längst in en dagbok från 2001. Min enda "riktiga" dagbok.

Fick den julen 2001 av mitt "exx". På pärmens insida stod det: "God Jul Älskling. Här kan du skriva ner allt du tänker på. Både bra och dåliga saker, och hur mycket du älskar mej... För jag älskar dej / xxxxx"

Satte mej ner och läste. Läste ännu mer...
Det var verkligen bra och dåliga saker, men framförallt var det just "älskar".
Åren har gått, men jag kände verkligen hur mycket "älskar" det var, och förstår varför det fortfarande "är som det är". Varför det aldrig blir "bara lugnt".

Blev påmind om allt. Om vänner, bekanta, situationer, fester, gemenskap, kamp, glädje, kärlek mm. La mej ner. Grät tyst. Ganska skönt. Trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0