Frädag

Dagen bara går. Hålögda reportrar, sändare och uppsträckta producenter tittar sig omkring i väntan på att sista passet i radiofabriken ska ta slut. Det märks att det är skolavslutningstider, att vi är på väg mot midsommar och semestrar. Det märks att det är fredag. Solen är tillbaka. Alla verkar vänta på nåt. Kanske helgen.

Jag väntar. Är helt ensam hemma i helgen. Inget inbokat. Varken nöjen eller arbete. Öppen för allt. Inte allt. Inte arbete.
Har bestämt mej för att bry mej om mej själv. Jag ska vara speciell för en stund. Glömma de dåliga brieferna, mötena och skratta vardagen i ansiktet.

Det är tyst på "firman" idag. Hur kan det vara så tyst på en radiostation där ljud betyder allt? Jag låtsas jobba och tittar på Youtube och lyssnar på musik. Magen kurrar och gör mig påmind om att jag glömde frukosten, men att det snart är lunch. Frågan är bara vart jag ska gå. Och vad jag ska äta. Kanske blir det en promenad till Coop. Eller till nån av pizzeriorna. Jag vet inte. Jag hör inte mina egna tankar. För magen kurrar.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Du är ju redan speciell, iallafall för mig!! Sköt om dig! Stor Kram Ullis

2008-06-13 @ 20:49:27
Postat av: Ullis

2008-06-13 @ 20:54:23
Postat av: Manne

Tror också att du är speciell. Ska man döma av det du skriver så är du antingen det eller nåt annat som då borde diagnostiseras. ha en trevlig kväll.

2008-06-13 @ 22:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0