Duga

Jag är besatt. Besatt av att duga.

Jag letar ständigt efter kickar. Det är som ett missbruksbeteende, så ge mej en fix. NU!
Orkar inte med det där tramset med "fånga dagen". Jag vill ha mer.
Jag vill ha hela veckan, månaden, året. Ge mej framtiden!
Funderar på vilka bokstavskombinationer som finns i mej. Jag är alltid på jakt, kan inte sitta still. Typ aldrig. Inte en sekund. Stressad, rastlös...

"Sug i dej, Magnus, njut" säger omgivningen.

Jag kan inte. Jag vågar inte. Jag vet inte om jag kan. Kan inte. Jagar vidare.
Alltid på jakt efter nästa sak, nästa intervju, nästa jobb, nästa beundrande blick, nästa bekräftelse, nästa vänliga leende som bevisar att jag duger. Om jag inte duger så rymmer jag. Faan... Måste duga.


Kommentarer
Postat av: Drugan som duger :)

Magnus. Jag läser din blogg, men du vet inte om det. Jag har inte kommenterat förr. Ta mina ord på blodigt allvar: DU DUGER!! Är det någon som duger så är det DU. Slappna av och sug in vissheten, släpp din integritet. Du finns alltid tillgänglig för andra, ställer upp. ALLTID. Se till att du finns för dej själv, med lugn och visshet.Puss/Drugan

2008-05-21 @ 15:03:28
Postat av: Janne O

Låter jobbigt, men insiktsfullt. Insikter är lika positiva som förnekelser är negativa.

2008-05-21 @ 18:36:58
Postat av: Maja

tja. jag tror du är som många många andra, men du ser problematiken. sånt som andra blundar för eller inte förstår sej på. hälsn. maja

2008-05-21 @ 22:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0