Hjälp!! Snart sommar...

Ännu ett I-landsproblem har uppenbarat sej. Ångesten är stor.
Jag ska ha 6-7 veckors sommarsemester.
"Jaha.. Det är såå synd om dej, Magstar" tänker vän av ordning ironiskt.

Men det är inte så enkelt som det verkar.
JAG KAN NÄMLIGEN INTE HA SEMESTER, eller snarare: Jag vet inte hur man gör!!

Jag har varken hus eller sommarstuga längre och bor i hyreslägenhet.
I den lilla staden vid havet har jag en nästan obefintlig vänkrets.
- Vad gör man i 6-7 veckor????

Förra sommaren jobbade jag på Gotland under sommaren. Perfekt.
Av praktiska skäl kan jag inte "hoppa på" nåt liknande projekt den här
sommaren och det GER MEJ ÅNGEST!!

Just nu verkar kombinationen vin, sprit & balkong ligga närmast.
Det dämpar inte ångesten. Inte nu iaf, kanske då...
Som grädde på moset kommer en midsommar och varma helgkvällar.
Sammanfattningen lyder: ÅNGEST!!!
Kanske någon sitter på ett lämpligt sommarjobb?

Alternativt: Söv mej och väck mej i september.

Kommentarer
Postat av: Pernilla B

Slappna av, ta dagen som den kommer. Det löser sej. Res!

2008-05-30 @ 08:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0