Igår var en annan dag

Oj..
Konstaerar än en gång: GRATIS ÄR GOTT!!

Var bjuden på invigningsfest igår. Den nya italienska restaurangen slog upp sina portar. "Ta med dej en vän" stod det på den guldfärgade inbjudan. Vänner växer ju inte på träd, så jag tog med mej en kamrat istället. Ingen sa nåt.
Champagne, rött & vitt vin, drinkar, lamm, tryffel, oliver, ostron, musslor, strimlad oxfilé m parmesan serverades. Det var många som, liksom jag, ville smörja kråset. Trevligt värre.
Allt var gratis fram till klockan 22.
Kl. 22.03 klev jag in på mitt hotellrum.
Idag är jag bakfull.
Hepp

Kommentarer
Postat av: Peter Karlsson

Det är ju en gammal sanning det där att det som är gratis är gott. Vilken stad var eller är du i?

2008-05-16 @ 15:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0