Karaktär?? Nää!!

Med karaktären är det inte mycket bevänt.
Var bjuden på middag igår. Gott och trevligt.
Jag skulle INTE dricka alkohol. Det började bra med mineralvatten.

"Ett halvt glas vin kan du väl ta?"
Hör mej själv svara: "Jo, det kan jag väl".

NEJ, DET KAN JAG INTE !! (borde jag ha sagt).
Jag har nämligen ingen karaktär, är totalbefriad (!!) och gillar vin som
Willy Wonka gillar choklad.
Innan någon hunnit säga "nedre norrlands producentförening" hade lite
portvin, lite calvados och en liten gin/tonic också slunkit ner.
Ordet "lite/liten" var efter detta utraderat från hår-disken.

Istället för att ta bilen hem och vakna den egna sängen, så blev resultatet att
jag fick ta in på hotell. Trevligt, men onödigt. Och dyrt.
Oj, så synd det är om mej.
Slutledning: Karaktär = Nej. Ironi = Ja.

Kommentarer
Postat av: Divine

Du lever verkligen ett hårt liv. Pinar dej själv med paté, middagar, vin och hotell. Låter jobbigt och tärande. ;-)

Du förtjänar det säkert. Allez gut. Kram

2008-05-24 @ 20:32:17
Postat av: Maria

Själv väntar jag på lön och käkar A-fil. Bra blogg.

2008-05-25 @ 13:06:32
Postat av: Lage

Du har ju alltid haft en oerhör karraktär, kamrat! Jag gillar dig! Vem f-n kan tacka nej till destilat? "En smörgås är alltid en smörgås"!

Lev väl!

2008-05-25 @ 18:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0