(O)Nödiga kunskaper

När jag bajsar (jo, jag gör det ibland) så måste jag alltid läsa.
Om jag inte läser så funkar det inte.
Tror det är nåt knas i samspelet mellan röven och hjärnan.

Om jag inte har en bok, eller tidning, att läsa så söker jag desperat efter nåt annat att läsa.
Det kanske låter som ett problem, men icke.

Längtan efter läsning (=fungerande kroppsfunktioner) har gjort att jag ständigt lär mej nya "viktiga" saker. Exempel på detta: Andedräkt på norska heter "pust" (fr en tandkrämstub), hårgel på finska heter "geelillä" och halsen på en WC-anka-flaska är patenterad.

Igår infann sej en ny produkt i badrummet.
Av den anledningen så vet jag nu att dom där platta, runda, bomullsgrejjerna man
baddar ansiktet med heter "bomulls-rondeller". Det visste inte jag. Nu vet jag

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Ericsson

Tänk att sånna skitsaker kan bli till ett läsvärt inlägg. Du har en bra blogg. Ha en bra dag.

2008-05-29 @ 12:40:46
Postat av: Henke

ROOOLIGT!

2008-05-29 @ 15:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0