Surmule i Stockholm

Fick ett mail från en kär vän som just den här dagen skrev under signaturen "Surmule i Stockholm". Hon hade läst inlägget "Tjena Kuken" (http://magstar.blogg.se/2008/may/tjena-kuken.html) och reagerade som följer:
Du, jag måste fråga. Är det många som kallar dig "Magstar"? Om det inte är det innebär det då att jag är den "fd bekanta" som du omnämner i din blogg. Och om så är fallet så undrar jag vad du menar med föredetta bekant??? Trodde jag var närmre än så. /Surmule i Stockholm.

Jag konstaterar: Även solen har sina fläckar. Den f.d bekant som var i tankarna i inlägget var inte upphovskvinnan, hon bara återanvände/ärvde det. Mitt minne svek. Korrekt är således: "Surmulen" är därför inte "f.d".

Jag skickade f.ö ett ursäktande mail och följande svar anlände: Ah.. Upprättelse smakar likt praliner och champange på divan. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0