Affirmationer

Min personliga coach och jag jobbar med "affirmationer". Det betyder ungefär att man själv skapar sin verklighet, att positivt färgade fraser har i syfte att förbätta den egna livssituationen. Dvs att man liksom "övertalar sej själv" att det är på ett annat vis än det är och då blir det så. Typ.

Idag har jag, som exempel, piggt hojtat för mej själv:
Jag är pigg!
Oj, vad pigg jag är!
Idag är jag pigg, hör ni.
Jättepigg!
Pigg, vaken, alert!
Och andra varianter på samma tema.

Affirmationen ska leda till att det blir sant om jag säger det tillräckligt många gånger.

Har också testat med:
Vad rik jag är!
Och snygg!
Och populäääär!
Och smaaaal!

Plus min favorit:
Jag är ihop med Sam Sparro.

Nu jävlar.
Cross my heart and hope to die.

Kommentarer
Postat av: Micke

Sam... Vem då?

2008-11-05 @ 18:27:13
Postat av: Gayaktivisten

Efter att ha läst tidigare inlägg på din blogg så affirmerar jag också: Måste skriva kommentar, måste skriva, måste, måste. ;-)

2008-11-05 @ 19:56:17
Postat av: kanin

Lysande! :D Måste genast testa...

2008-11-05 @ 23:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0