Nulla

Jag fikade hos en kompis häromkvällen.
Inne i vardagsrummet träffar jag Emma 2,5 år. Hon bokstavligen hoppar mej till mötes.
Följande dialog utspelar sej:

Emma: Jag hal nullat! 
Jag: Va? 
Emma: Jag hal nullat! 
Jag: Eh... Vad har du gjort sa du..!? 
Emma: Jag hal nullat! 
Jag: Men herregud vad säger ungen att hon har gjort?! 
Emma: Jag hal nullat! 
Jag: NEJ, DET HAR DU INTE GJORT!!! 
Emma: JAG HAL NULLAT! 

Barnets mor gör entré och reder ut begreppen: Hon har snurrat
Jag: Åh, tack gode gud.

Kommentarer
Postat av: Peter Nylander

Roligt med barn. Hahahaha. / Nylle

2008-11-18 @ 20:36:50
Postat av: TW

Jag har också nullat...... ;-)

2008-11-18 @ 23:00:34
Postat av: Lisen

Tror många kan känna igen sig i de små barnens sätt att prata. Sött och tokigt. Ha det så bra.

2008-11-19 @ 08:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0