Ram it down

Jag vete fan hur det gick till, men igår körde jag in i en garageport.
Eller...
Bilen körde in i en garageport, jag var inte i den.
Fråga inget. Såhär gick det till.

Jag åkte hem till "bästisarna" och klev ur bilen med motorn igång och växelspaken i drive-läge. Ungefär två meter från bilen så märker jag hur densamma åker vidare, utan mej. Det är sånt som händer när motorn är igång och växelspaken är i drive-läge. Vete fan hur det gick till.

Likt fotbollsmålvakten Ronny Hellström i sin glans dagar (typ VM -74) så slängde jag mej in i bilen och lyckades byta läge på växelspaken samtidigt som bilen rammar garageporten.
Kontenta: Bilen oskadd, garageporten inte!

Kommentarer
Postat av: Putte

Hehe, Pycko!



;-P



(har själv rammat garageporten på jobbet två gånger! Typ direkt efter varandra. Det var kul ...)



ps

riktiga män kör inte åjtomat ...

2008-11-17 @ 23:40:37
Postat av: Jonas Tynér

Och så föddes du till människa du också ;-) Min gamla polare Albert Einstein hade kanske förklarat sig som: Går det verkligen att bevisa om det var bilen som körde in i garageporten, eller garageporten som åkte in i bilen?

2008-11-18 @ 11:26:43
URL: http://tyner.blogg.se/
Postat av: Enander

Jag gjorde samma, men då var det pga friläge och ingen handbroms. Man kan skratta åt det efteråt. Men inte kul när det händer.

2008-11-18 @ 16:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0