Hej, jag heter Homer och är slapp i hjärnan


Jag vill bara, i all enkelhet, berätta att jag känner mej så trög nu för tiden!
Tidigare, för inte allt för längesen, kände jag mej nästan alltid smart.
Jag gillade att känna mej smart.
Jag passade som smart.
Nu för tiden känner jag mej mest trög.
Jag gillar inte att känna mej trög.
Jag passar inte som trög.

Jag kan nästan ingenting.
Jo, jag kan lite saker om radio, musik och om hur man blir full.
Men inget annat.
Jag vill kunna saker om allt som händer i världen.
Plus allt som hände i världen förut.
Men det kan jag inte, eller, ibland så kan jag. Men hjärnan är slapp numer.
Tänk. Den som alltid varit så pigg, briljant och full med fakta. Men inte längre.
Nänämensan.
Nu för tiden googlar jag efter alla fakta.
Det är pinsamt. Genant.

Man kan inte ha mej i offentliga sammanhang these days.
Lite dumt med tanke på att mitt arbete sker i offentlighet. Mycket dumt!
Varje dag lovar jag mej själv att jag ska börja läsa svåra böcker och ännu fler tidningar, och jag ska memorera allt som står i dom, och varje dag faller det på att jag ser en liten blänkare om nåt oviktigt skvaller, och jag bara TJOHOO, SKVALLER!! och attackglömmer allt det där viktiga som skulle läras in..

Ja, jösses... Det kallas tragik.
Jag brukade vara Lisa Simpson.
Nu har jag blivit Homer.




Kommentarer
Postat av: Jonas, Uppsala

Homer är den jag tycker bäst om av the Simpsons, så därför ligger du fortfarande bra till hos mej.

2008-11-06 @ 13:19:29
Postat av: Anonym

Ingen kan kunna allt..var glad att du kan nåt!!!

Sluta grubbla..var nöjd med allt som livet ger:)

2008-11-06 @ 20:32:19
Postat av: Ullis

Alla är vi bra på något!

2008-11-06 @ 23:34:38
Postat av: Christofer i myllan

My man! Du duger! Kram!

2008-11-07 @ 12:48:59
Postat av: Magstar

Kära Älsklingar! Tack för kommentarer, men ta mej inte så bokstavligt, eller iaf inte på sånt allvar. Ha en trevlig helg!

2008-11-07 @ 14:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0