Suddegum


Jag är killen som har grejerna. Jag är killen som är välutrustad.
På mitt skrivbord kan man hitta sånt som inte längre alla har.
Hålslag, häftapparat, tejphållare, sax, linjal och en del annat.
En del av kamraterna känner till det där och lånar ibland det som behövs.
Idag uppstod dock den motsatta situationen. Jag stegade därför med raska
steg iväg till en av kollegorna. Det uppstod ett språkproblem.

– Du, kan jag få låna ett kautschuk av dig? 
– Va? 
– Kan jag få låna ett kautschuk av dig? 
– Vad hette det? 
– Kautschuk!!! K A U T S C H U K!!! 
– Vad är ett kautschuk? 
– ETT SUDDGUMMI! 
– Ja, men säg det då! 
– Vadå, kallar du det för sudd, eller? 
– Ja, vad skulle jag annars kalla det? 
– Kautschuk.



Kommentarer
Postat av: Timo

Ärligt talat, Mange. Du använder ett ordförråd som andra inte har.

2008-11-08 @ 10:34:59
Postat av: Thomas T

Kul! Igen!

2008-11-08 @ 15:13:04
Postat av: Stefan_E

K A U T S C H U K!!!



Det var ju det vi lärde oss.....Ja se dagens ungdom....



Hepp!

2008-11-08 @ 23:29:22
Postat av: kanin

Kautschuk heter det. Anser även jag. Men i begripligehetens namn böjer jag mig (som ett kautschuk) för massan ibland.

2008-11-09 @ 20:30:03
Postat av: Pejlert

Klart det heter kautschuk!

2008-11-09 @ 22:00:26
Postat av: Ullis

Kautschuk, vad annars?

2008-11-11 @ 00:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0