Have a drink on me

Jag väcktes abrupt av ett telefonsamtal och svarade sömndrucket fel. Jag sa "ja", men menade "nej". Det här skedde för sisådär två veckor sen och nu, hipp som happ, är jag medveten om att jag är med i en en undersökning om dryckesvanor.

Jag säger det igen: Jag har gått med på att vara med i en undersökning om mina dryckesvanor. 
Tro´t eller ej, men det känns helt ok. Värre saker har man väl deltagit i. 

Jag får fylla i ett schema över allt jag dricker varje dag och skriva i olika sifferkoder och kryssa i rutor. I love kryssa i rutor. Vad som inte är lika kul är själva resultatet av undersökningen. Känslan är: Gör jag inget annat än dricker? På en vanlig dag dricker jag 10-12 koppar kaffe (minst) tre eller fyra koppar te, 2 glas apelsinjuice, 2 glas lättdryck, 2 flaskor/burkar mineralvatten, 2-3 glas vin och ca 2 liter vatten (igår drack jag dessutom 4 drinkar). 

Alltså, det är nyttigt att dricka, inte minst vatten. Men fattar ni hur mycket tid jag spenderar på att dricka olika vätskor? Knappt jag gör det själv. Och när jag, och mitt samvete, lyckats samsas om anspråken på dryckestid så kommer medvetenheten om att dricker man mycket så går man ofta på toaletten. 

Nu säger jag inte mer. Eller... Har inte tid... Ska sätta mej på toa med en kopp kaffe...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0