Att bolla

Jag sörjer inte särskilt ofta att jag är singel. Men det händer.
Det har inget med sex att göra, inte heller med parmiddagar eller höstpromenader.

Men nu har jag hittat en situation som jag tycker är lite tråkig.

Jag ska ju, som jag berättat, lämna "den lilla staden vid havet" till förmån för "Stenstaden".
Jag har, som jag också nämnt, fått tag på en lägenhet. Mitt nya hem. Jag längtar. 
130 kvm, högt i tak, öppen spis, balkonger, centralt. Det kommer att bli så bra!

Det tråkiga är att inte ha nån att planera med, nån att nyfiket fundera på hur det ska möbleras, hur smarta lösningar ska lösas, vad som ska köpas, vad ska kastas, hur ska tavlorna hänga osv osv.. Jag vet att jag kommer att lösa det på egen hand, men det blir aldrig lika kul som när man gemensamt med nån kommer fram till hur det ska vara.

Att "bolla" idéer och tankar är det jag saknar som singel, det gäller inte bara flytten. Jag kan "bolla" med vänner (vilket jag gör), men det blir aldrig samma sak. Att "bolla" med någon, vars agenda är densamma som ens egen, blir en kreativ process. Det är den processen jag saknar. Ganska ofta.

Kommentarer
Postat av: Du vet vem - Hahaha

Ring mej. Lite kan jag nog bidra med.

2008-10-26 @ 12:37:54
Postat av: Pius

Du behöver en kram. KRAAAM!!

2008-10-26 @ 13:30:56
Postat av: PJ

"Ensam är stark". Det har du visat förr. Men jag förstår vad du menar.

2008-10-26 @ 13:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0