"Esse"

Har ju inte berättat att jag var i mitt "esse" i helgen (heter det så? "Esse"?). Det där var ironi. Egentligen var det nog tvärtom. Blev hembjuden till en bekanting ganska sent på lördagskvällen. Jag tackade ja till inbjudan, tog med mej en flaska vin, och saken var biff. För den oinvigde så bör vetskapen vägas in att jag ofta kallas "socialt begåvad".

Vi hade sådär lagom formellt trevligt. Sippade vin och snackade. Inget personligt eller känslomässigt krävande. Mest snack om ytliga saker, typ jobb. Det var helt ok. Eftersom vi ses så ofta så hinner väl inte så mycket hända som är värt att berätta. Oj, jätteapan IRONI på besök en gång till. 

Efter några timmar så gäspade värden påtagligt tydligt några gånger, så jag tackade för mej. Han gav mej en soppåse för personlig leverans till tunnan och sa "hej då" med orden: "Jag måste lägga mej". Jag gick hem. 45 minuter senare sitter han fortfarande på nätet... - Så kul var jag på en skala!!! Min sociala iq har uppenbarligen avtrubbats. Det var nog inte mitt "esse" trots allt. Eller är det han som inte triggar mej? Är det månne dags för ett höghöjdsläger?

Kommentarer
Postat av: Anna Panna ;-)

Efter att ha läst din blogg en längre tid så vägrar jag tro att du är tråkig irl. Vi skyller på "värden". Eller hur?

2008-09-15 @ 17:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0