Hytter

Hösten "är som den är", skulle man kunna säga. Jag önskar att jag kunde njuta av de här ganska schyssta dagarna, men det är svårt för just nu vill jag döda nån. 

Det är soligt ute, men jag måste sitta inne. Känner mej strypt av kavaj och jeans. Nån måste vara syndabock. Nån måste dö. Jag och min skäggstubb sitter här och bannar. Svär högt. Hytter med näven. Jag bara undrar: Vem gör sånt nu för tiden? Hytter med näven alltså. Åt hösten, solen, jobbet, kavajen... Jag har blivit en gnäll-panscho. Fy fan. Vi får hoppas att det vita vinet är kylt till perfektionstemperatur. Det kanske lindrar.

Om inte så är det jag som skriver en insändare. Det säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Det kanske är dialektalt, men heter det inte "hötter"?

2008-09-24 @ 21:24:11
Postat av: Norman

Farligt att uttrycka sådana känslor i dessa dagar, tänk på att polisens internetkommando (eller vad det heter) ser. Tänk om du blir bemött av kravallpolis utanför jobbet i morgon. Dagbladet i övermorgon: "Känd radioman uttryckte diffusa dödshot i sin blogg".

2008-09-24 @ 22:17:03
Postat av: Magstar

Jag får väl så lov att behärska mej lite... ;-)

2008-09-25 @ 08:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0