Såhär blev det...

Jobbade till 20.30. Kom nyss hem. Men jävlar så roligt det är att jobba ibland.
Även en fredagkväll. Håkan, min "sidspark", och jag har startat en Ukulele-skola i radion. Vet du inte vad en ukulele är så kan du läsa mer här. Under hela nästa vecka så kommer vi att förmedla några enkla knep på hur man lära sej spela. Till vår hjälp har vi Fredrik som vi träffade under veckan och som är en hängiven entusiast och ordförande i SUS (Svalls Ukulelesällskap). Fredrik ikläder sej rollen som Stig Järrel hade i filmklassikern "Hets", och tuktar, i det här fallet, sin enda elev. Naturligtvis (?) är det Håkan som får sätta sej i skolbänken/ukulelestolen och tvingas bända sträng inför allmänhetens öron. Han gör det med bravur.

Förutom Ukulele-grejen så har vi dessutom startat en programpunkt som vi kallar för "Uttryck med avtryck". Det handlar helt enkelt om att ta reda på var ganska vanliga uttryck kommer ifrån. Erkänn att du nån gång har tänkt tanken: Hur kommer det sej att man säger: "Nu är det kokta fläsket stekt" eller "För allt smör i Småland" eller "Kors i taket" eller "Lök på laxen" eller... Det finns hur många exempel som helst. Nu slipper mänskligheten fundera, förutsatt att alla lyssnar på P4.

Som grädde på moset (där kom ännu ett ett uttryck) så har en del annat också förhöjt tillvaron. Trots en lite haltande produktionstakt så gör vi jävligt bra radio just nu, tycker jag. Det kommer att bli ännu bättre.
Nu sitter jag här, nyss hemkommen, med en bit lax i ugnen, ett glas rött bredvid mej, och känner mej misstänksamt tillfreds. Jag har för avsikt att omfamna helgen. Gör det du också.



Kommentarer
Postat av: Ajax

Jag ska lyssna. Har hittat ditt program på nätet. Det tog tid att leka detektiv. ;-)

2008-09-12 @ 23:11:58
Postat av: Ullis

Då blir det webbradio till veckan! Kram Ullis

2008-09-13 @ 02:10:06
Postat av: Ullis

Ta reda på var "Klart som korvspad" kommer ifrån! Ni kanske lyckas bättre att förklara det än vad jag gjorde för min 5-åring!/Kram Ullis

2008-09-14 @ 16:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0