Jag är faan inte bitter!! ;-)

Tidigare i veckan så skrev jag ett inlägg på givet ämne efter ett mail fr "Miss B".
Ämnet var "bitterhet". I min nyfikenhet på vad jag egentligen levererar för bild av
mej själv så bad jag om reflektioner. Här följer 3 kommentarer som jag tycker
uppfattar det jag själv vill förmedla.

Från Bright:

"nä absolut inte..jag tycker inte alls du är bitter, du kan vara sarkastisk och skön, och vilken norrlänning är inte det?!..haha..men bitter..svar nej. Jag kan klaga hejdlöst över saker..men det gör ju inte mig bitter för det.. ett sätt att ventilera och gå vidare.. Blogga på!"

Från Stefan E

Bitterhet = djuvlig drog....
Nje bitter är du inte...Du har en skön stil "pysen"...
Du släpper in oss på nästan allt...En blandning i regnbågens alla färger...Ups & downs...stort o smått..& we like!!


Carl-Fredrik Jensen

Du är en livsåskådare enligt min mening. Vågskålen behöver sina motsatser. Det du förmedlar väcker självinsikt hos läsaren. Om den insikten uppfattas som bitter... så är det inte du som är den bittre.

-
Tack för engagemanget! Klicka på Brights och C-F´s namn så hittar ni deras bloggar (C-F´s är lite obskyr, personlig och välskriven). Jag läser bägges bloggar så gott som dagligen. Bägge två är "najsa" personer, både som bloggare och irl.


Kommentarer
Postat av: Pejlert

...det är dessutom extremt många som blandar ihop "erfarenhet utan att vara blasé" och bitterhet!

2008-09-18 @ 17:19:23
Postat av: Magstar

En utsökt komplettering, Pejlert. Tack!

2008-09-18 @ 19:01:52
Postat av: Miss B

Bitter-Sarkasm är som en intellektuell respirator. Bitter-depp är förortshaggatråkigt.

2008-09-19 @ 13:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0