Fredag

Jag gillar fredagar. Jag vet att jag inte är ensam om det. Men det dom flesta gillar med fredag är att "då är det färdigjobbat och  då börjar helgen". Det finns väl ett uns av det även hos mej, men det mesta, och bästa, med fredagar är att kan börja dagen i ett lugnt tempo. Fredag är min "planeringsdag". Det är då jag planerar nästkommande vecka, bokar gäster, arkiverar osv. Eftersom jag inte sänder nåt program så kan jag disponera tiden som jag vill.

Istället för att kliva upp 06.30, vaknar jag kl.9. 
Istället för att helt strunta i frukost så hinner jag med både juice och espresso.
Istället för en snabb 8-minuters promenad med Frank, så blir det 20 minuter.
Istället för att plåga mej mot arbetet så smeker jag mej framåt i tillvaron.
Att jag sedan måste jobba lite längre är iofs en sidoeffekt av det hela.
Men va faan...

Kommentarer
Postat av: kanin

"Istället för att kliva upp 06.30" ...



Min kommentar blir naturligtvis, för att använda en känd, sliten, men träffsäker replik: "Spik i foten?!!!"

2008-09-12 @ 13:31:41
Postat av: Stefan E

"TGF" sliten klycha???...Men den sitter ofta som en smäck....

2008-09-12 @ 14:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0