Värkligen

Vaknade alldeles för tidigt imorse. Jag konstaterade att det var växtvärk som fått mej ur slummern. Eller kanske inte.. Jag blev tvungen att revidera.
Det som slog mej var att jag är 188 cm lång och för gammal för att ha växtvärk. Kunde inte somna om. Låg och vred mej en stund innan jag flyttade in till soffan i vardagsrummet och förblev vaken. Med värk.

Efter ett tags ojande och funderade så kom jag fram till att gårdagens nostalgitripp bland cd-skivorna, sittandes i skräddarställning ett par timmar, var det som skapat fantomsmärtorna. Det är nämligen jobbigt att sitta länge på häcken när man är både fet och lång. 
Jag återskapade "sittningen" i minnet och minns hur jag försökte variera min sittställning. Eftersom jag inte ens känner till ordet vig så orsakades ett visst obehag. Ett halvhjärtat försök med en halvliggande variant med benen spretande åt varsitt håll var iofs skönare, men stört omöjlig om jag ville göra nåt annat än att ligga. 

Återgick till den klassiska "skräddarställningen" som ändå funkade i situationen.
Följden är således att jag idag har ont för att jag suttit och, i princip, inte gjort nånting!!
Jävlar vad tragiskt...




Kommentarer
Postat av: Heléne Berg

det kanske är "ålderns höst" som gjort entré. Hihihi. Du är en roli.g bloggare. Kramis

2008-09-21 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0