Spjut i huvudet

Om någon hittar mej död och anledningen till mitt avlidande inte är uppenbart, typ ett spjut genom huvudet, och ingen riktigt vet vad som är orsaken till frånfället så kan jag tipsa om eventuell dödsorsak. DOFTSPRAY!

Min toalett har inget fönster, bara en liten fläkt med utsug i taket. Den lilla fläkten mäktar inte med att tömma toautrymmet tillräckligt fort efter att odörer planterats. Därför har jag införskaffat doftsprayer för att liksom "gömma undan" lukten efter "bummelibum" i en annan starkare lukt medans luftbyte sker. Enligt etiketten på doftsprayburken så är doften "tallbarr"... Jo, jävlar... Är väl ingen expert på tallbarr, men då jag gick Mulleskolan, nångång under förra årtusendet, så vill jag minnas att tallbarr var en ganska behaglig, diskret doft. Tallbarr på burk är INTE vare sej diskret eller behaglig. Men jag använder den lik förbannat.

Jag har köpt sprayen på Dollarstore. "3 burkar för 20 kr" var mer än jag kunde motstå. Tvivlar starkt på att Dollarstore har koll på hur miljöfarlig och hälsovådlig exempelvis en doftspray är, eller om den ens får säljas. Det troliga är att jag efter avverkandet av dom inköpta sprayburkarna har ett eget litet hål i ozonlagret. Men tillbaka till döden...

Vid användandet av ovan nämnda produkt så lyckas jag andas in ett andetag, eller två, av (kemikalisk) "tallbarr". Varje gång. Det känns inte bra, men det sker. Om min tes apropå miljöfarligheten och hälsovådligheten av sprayen stämmer så kan det vara därför jag endera dagen ligger där, UTAN spjut genom huvudet, men lik förbenat stendöd. Bara så ni vet...

Kommentarer
Postat av: Byron

Det vore ju fördjävligt att dö av toaspray.

2008-09-16 @ 19:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0