Duktig kille

Känner mej nöjd.
En bra och rolig morronsändning, veckans sista, följdes av månadens putslustiga stund då räkningarna ska betalas. För en gångs skull så var det nästan trevligt. Mer kvar än på länge i plånboken.

Nästa steg av vardagsvällust bestod i ett besök på banken, följt av ett slutförande av 2008 års deklaration. Inte heller det ser så illa ut. Vill det sej väl, om Skattemyndigheten tycker som jag, så kan det bli en ganska rejäl hacka som ramlar in det Magstarska hushållet. Att deklarationen är klar fem dagar före "sista inlämningsdag" måste vara värt att föra in i historieböckerna. Jag brister ut i ett: Makalöst, min käre Magstar. Makalöst!

Mellan ovanstående ekonomiska skeenden så hann jag med en tupplur, tvätta två maskiner med tvätt, äta en glass på torget i god väns sällskap, göra en hemlis, lyssna en stund på radion (MNK) och gå en längre promenad med den lilla Bostongurkan, dvs Frank the dog.  Nu väntar fortsättningen på onsdagen den 29:e april och på resten av livet. Det ser lovande ut (om inte svinpesten börjar trilskas)!
 
Mvh Eder Makalöse (i dubbel bemärkelse)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0