Grönsak eller bär? Elaka är dom i alla fall...

Om små grönsaker skulle kunna betraktas som ondskefulla, så skulle körsbärstomaten vara den allra elakaste lilla grönsaken av dom alla. By the way: Är det en grönsak eller ett bär?

Under årens lopp har en rad incidenter inträffat som bevisar det här med elakheten.

Dels är det livsfarligt att sticka en gaffel i dom om man inte vill ha tomatslebb överallt. Duken är en sak, ögonen en annan. DET är mitt största problem i relationen till den lilla jävla tomaten. 

"Men ät dom hela dårå", säger vän av ordning (och vän av tomater). Men nej. Man ska inte försöka äta dom hela överhuvudtaget. Jag gjorde det för ett tag sen och HELA innehållet i den lilla tomaten sprutade ut i raketfart när jag bet i den. Kladdet drog iväg i superfart rakt in i munnen vilket på något vis gjorde att det spolades upp i näsan. Inte alls trevligt, t o m obehagligt, kan jag säga. Sved gjorde det också. Hujedamej.


Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag numera alltid skär av körsbärstomater på mitten innan jag försöker sticka eller bita i dom. Jag föreslår att ni gör detsamma så slipper ni uppleva körsbärstomatens ondskefulla natur den hårda vägen.

Mvh Eder Köttbit


Kommentarer
Postat av: Kattis G.

Men dom är så söta dom små tomaterna! Inte elaka, bara små och oskyldiga.

2009-04-02 @ 12:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0