Det är tisdag, inte onsdag

Kan man ha för lång semester?
Tror inte det, men imorse kunde jag inte låta bli att undra.
Kunde inte sova inatt. Satt uppe och glodde på tv som avlöstes av en bok.
När klockan var 6 så tänkte jag "lika bra att inte försöka somna, klockan 8
ska jag lämna in bilen på service".

Jag valde istället att fixa kaffe, duscha och läsa morgontidningen för att sedan åka iväg till verkstan m bilen. Väl på plats möttes jag av glada, men förvånande, blickar. "Vad gör du här idag, du har ju tid imorgon?"  var frågan jag fick.

Lätt förvånad, lite chockad, trött men ändå vaken satte jag mej i bilen och åkte hem igen. Funderingarna är fortfarande om det är en allt för lång semester som gör att ordningsmannen Magnus gör en sådan fadäs?

Jag föredrar, och hoppas, att svaret inte är semesterrelaterat, trots allt...
Två veckor kvar av semestern. Ska försöka komma rätt dag til jobbet, och till
verkstaden imorgon.

.

Kommentarer
Postat av: Thomas T.

Svaret på frågan är: Nej, man kan inte ha för lång semester. Jag har aldrig haft mer än fyra veckor och det har alltid känts som för lite.

2009-08-04 @ 12:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0