Ett glas vitt (yeah right)

Jag är så jävla kass. Jag vet ju hur det blir.
Det där med att ta ett glas vin har aldrig varit min grej. Hur gör man?

Vi började rätt tidigt i och med att min vän J "firade" sin sista dag på sitt nuvarande jobb. Redan på Bishops borde man ju anat vart det barkade. Det tog inte många minuter innan vi slutade beställa de vanliga glasen med "vitt". Det blev ett jävla springande till baren kan jag meddela. Vi började beställa kannor med öl istället. Jag som inte ens gillar öl särskilt mycket. Lyckat. Not.

Efter Bishops drog vi alla vidare till Daltons, och det sedvanliga tokpartajandet som råder där. Sicket ställe. Voj voj. Jag hörde bland annat en kamrat uttala orden "Jag måste nyktra till. Jag dricker gin & tonic från och med nu". Smart tänkt. Fullare och fullare blev vi.

Och igen hamnade vi på Oscar till slut. Jag minns minst en Jägermeister (H ska dö), en Tequila (D ska dö) och två Sambuca/Baileys (jag ska dö).

Ont i hövve!

.

Kommentarer
Postat av: DN

Som man bäddar..... ;-)

2009-08-23 @ 12:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0