"Jag köpte en neger". Får man säga så?

Igår lämnade jag och min vän Martin "staden av sten" för att åka till.....


 
....."den lilla staden vid havet" där den stora domkyrkan, som
är Sveriges minsta, finns. Solen sken. Gud var med oss. Han ville
inte vara med på bild, men det ville Martin (se ovan).


Domkyrkan i Härnta

Vi gjorde en roadtripp som bl.a tog oss till en loppis.
Hur det än låter så "köpte jag en neger"...



... som numer, beväpnad, bevakar mitt hem och ger mej erotiska fantasier
ur ett homoerotiskt perspektiv. Dock inte med gipsfiguren. Ett lite för dyrt, men bra, inköp.
Men får man säga "neger" när det kommer till 35 cm höga gipsfigurer?
Birgitta som sålde den sa att det var ok... Om inte: Vad säger man?

Kommentarer
Postat av: Thomas T.

Negern var ju skitsnygg! Vad kostar en sådan? Tror det är ok att säga N-ordet i det här sammanhanget.

2009-08-30 @ 18:41:13
Postat av: Timo

Kul att du laddat kameran igen! :-)

2009-08-30 @ 21:58:41
Postat av: Eva B

Ser han inte lång och smärt ut? Det måste vara Masaikrigare. Kalla honom "min masaikrigare". Bara ett tips.

2009-08-31 @ 12:29:43
Postat av: gudsonens morsa

och nästa gång du åker till Birgitta får du ju se till att hälsa. för faan!

2010-09-13 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0