Kort avstånd, stort steg

Jag tittade ut genom fönstren och allt jag såg var mörker. "Den lilla staden vid havet"  i oktober var precis lika fruktansvärt som det brukar vara. Och trots att jag hade ett bra jobb, ett fint hem och en underbar son så kändes allt bara tomt. Jag borde vara hyfsat nöjd, men det gick inte längre. Jag var på botten. Allt var bara mörker. Ingen förstod.

Visst såg familj och några få vänner att jag inte mådde lika bra som jag brukade, men ingen anade hur illa ställt det var. Uppbrottet från mitt exx, förlusten av några vänner, flytten från huset var bara det första steget på min resa in i mörkret. Jag var en spillra av den jag en gång varit. Jag fattar det inte själv, och tror inte särskilt många andra heller fattade hur illa det var.

Precis just då, när regnet piskade rutorna som värst, fick jag ett telefonsamtal från en vän. Samtalet hade egentligen inget särskilt budskap men resulterade i att jag träffade en coach. En sån där som jag i vanliga fall hade fattat ett lättare förakt för, men som nu kom i rätt tid i mitt liv och som prickade mitt inre "bulls eye". Hon heter Agneta.

Vi snackade i timmar, flera gånger under flera månader, om nuet och om framtiden. Ur detta läste hon hela mitt jag och sånt som jag inte ens berättat då det tillhörde tid som redan passerat. Hon stack verbala knivar i mitt hjärta och spjut i min hjärna. Hon gav mej nya insikter och verktyg. Hennes ord ekar fortfarande i min hjärna. Ni får inte veta vilka. Det var, och är, ord bara för mej.

Jag bestämde mej för att lämna Härnösand bakom mej. Jag måste bort.
Typ börja om eller typ nystarta utan att rycka upp alla rötter.

Två månader senare var jag Sundsvallsbo.
Utan något annat än hopp om ett liv, och att älska mej själv igen.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det är viktigt att våga ta steg i livet och förändra när det inte fungerar. Lycka till med allt, Magstar.

2009-08-17 @ 23:24:05
Postat av: Timo

På sätt och vis är du en annan människa nu är när vi träffades första gången. Men du är alltid så stark Mangemannen. Ses vi i Sthlm till veckan?

2009-08-18 @ 10:14:20
Postat av: Ullis

Men Magnus....Har läst ditt inlägg om och om igen. En jättekram till dig som är en mycket bra människa! Puss och Kram Ullis

2009-08-18 @ 21:29:23
Postat av: MAGSTAR

Timo: Me strong! Ugh! Jag vet inte om vi hinner ses. Vet inte ens när jag åker. Har halvbråttom hem då en en av mina bästa vänner kommer på besök. Hör av mej. Kram.

Ullis: Tack för kramen. Jag FÖRSÖKER iaf vara en hyfsat bra människa. By the way: Detsamma! Kram.

2009-08-19 @ 13:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0