Moderna tider

Varje dag på väg till jobbet så passerar jag en telefonkiosk. Dessutom kan jag se en från min balkong. Kommer ni ihåg att det funnits/finns telefonkiosker? Ibland händer det, hör och häpna, att någon t o m använder dom. Wow!

När jag var liten var det inget konstigt alls att ringa från en telefonkiosk, men nu!? Jisses Amalia. Bara kriminella och dårar använder telefonautomater numera. Farliga människor. Mobiltelefonin får konstiga följder.

Å andra sidan kommer en del dårar undan med att prata med sej själva på stan. Alla tar för givet att de använder handsfree. Så länge de inte luktar illa och kör runt med en kundvagn vill säga.

Slutledning:
- Prata med sej själv = Handsfree
- Prata med sej själv medan man luktar räv och kör kundvagn = Dåre

.

Kommentarer
Postat av: Göran Viren Sjögren

Hej Magnus



Alla telefonkiosker i dag har ju Telia Homerun internetuppkoppling så om man har Telia internet abonnemang så är telefonkioskerna värdefulla för du kan direkt koppla upp dig.



Ha det så fint/Göran

2009-08-20 @ 14:58:04
URL: http://www.sjalvkunskap.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0