Not so proffsigt, Magstar

Som någon slags journalist så får man lära sig ett och annat.
Bland annat finns det viktiga saker att tänka på när man ska göra en intervju.
Bl.a ska man tänka på följande:

- Intervjua inte någon du beundrar för mycket.
- Håll dig objektiv.
- Blanda inte in dig själv och dina egna tankar.
- Ställ öppna frågor.
- Låt inte intervjusituationen stiga dig åt huvudet. Kom ihåg att du inte är bästis med den du intervjuar.

Allt det där hade jag i huvudet när jag skulle träffa den politiska aktivisten och författaren Pelle Strindlund

Allt det där (nästan) glömde jag så fort vi satte oss ner och började prata.
Jag sympatiserar inte fullt ut med allt han propagerar för, men jag kan inte låta bli att beundra människor som är så övertygande av "sin sak", som lever som dom lär, som tar strid och som, inte minst, är ödmjuka inför omgivningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0