3,4%!!

Den "braiga" dagen fortsätter, trots att det pågår takarbete som väckte mej alltför tidigt och medfört svår trötthet. Det märks att det är min sista semesterdag. På måndag är det radiodax igen, om än inte ut i etern. En vecka med möten och planering är det som väntar. Redan nu har jag fått besked om möten i Stockholm, om start för olika projekt osv. Det känns m a o spännande, även om jag med enkelhet hade kunnat ha ytterligare två månaders semester. Jag är bra på semester. Också.

Det där "braiga" då..? Jo, just det.
Sedan årskiftet pågår en satsning inom P4 och dess morgonprogram. Efter flera års "nej-tackande" till att jobba med morgonshowen så tackade jag "ja". Det har varit ett jobbigt, men roligt, halvår fram till sommaruppehållet. Idag kom belöningen: "P4-morgon" har ökat lyssnarsiffrorna med 3,4 %. Med det ligger vi i landets topp i antal procentenheters ökning = antal lyssnare. Ett bevis för att vi gör bra radio! Konkurrenten Mix Megapol med Adam Alsing i spetsen får se sej distanserade med hästlängder. Många hästar.

Måndag den 24:e augusti är det säsongspremiär med ny, eller kanske "nygammal", besättning. Två smala brudar, TullaMaja Fogelberg & Özgür Karlidag, och en tjock farbror (moi) ska skruva upp nivån ännu ett steg. Det känns kul, trots de tidiga morgnarna (med uppstiging 04.15), att börja sända igen. Verkligheten väntar! Men först: Helg!

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag förstår att siffror är viktiga även i mediasammanhang. Bara att gratulera till framgången.

2009-08-15 @ 12:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0