Hälta och glögg

Helgen blev lite av pannkaka, dvs inte som jag tänkt mej.
I brist på "pareringsreflex" så lyckades jag med konsstycket att halka, 20 minuter efter att jag lagt bort mina kryckor. Det redan sargade knät fick sej en ny smäll och kryckorna är, åter igen, aktiverade.

Tröstade mej med glögg. Årets glögg.
I min lilla värld så ska glögg vara röd, varm och serveras med russin och mandel.
Årets glögg, med smak av clementin (sägs det) smakar bäst kall med is.
Har det sagts mej. Jag testade.

Jag erkänner lite motvilligt att det som sagts stämmer. Ska det vara så?
Kall glögg med is, mitt i smällkalla vintern...
Det smakade bra, men acceptansen är inte helt accepterad.

Kommentarer
Postat av: Patrik Norberg

Jag har aldrig fattat vad vit glögg har för funktion. Det finns väl tusen andra drycker som är godare att dricka kall än glögg!? Glögg ska vara varm och röd!

2009-12-21 @ 15:55:03
Postat av: Marianne

Men hallå! Valet är var och ens. Jag dricker vit glögg sommar som vinter. Det är jättegott. Prova årets glögg med krossad is och riv i lite limeskal. Det är jättegott. Jag lovar. God Jul!

2009-12-21 @ 16:41:41
Postat av: T&J

Vi önskar dig en GOD JUL! /T&J

2009-12-22 @ 08:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0