Härnösand - Sundsvall

Jag stänger av tv´n och sluter ögonen. Kvar återstår endast dofterna och ljuden.
Bussar kör och bromsar utanför på Esplanaden. Jag vänder mej mot ljudet.
Plötsligt känns det som om inget hänt, att jag sitter i mitt hus på udden i Härnösand.
Med slutna ögon ser jag trafiken på E4:an.

Det är kallt. Perspektivet flyttas.
Jag sitter vid köksbordet och tittar ut över Innerfälle och havsviken.
Min kyl ger ifrån sej ett ljud, och på ett ögonblick är jag här och nu. Men lika snabbt är jag i huset i Härnösand igen. Blundande vänder jag mej mot höger och tittar på bilderna jag nyss hittade i ett kuvert.
Bilderna togs en sommar inte allt för längesedan, men ändå så långt borta.
 
Jag ser dem klart framför mej.
Bosse. Siv. David.
Hunden Boris. Frallan förstås.
Henke och Maria.
Fina, fina Ellie.
Ser det röda huset och grönskan.

Varför blev det som det blev?
Fanns det nåt alternativ till det vi gjorde?
Uppbrottet.
Nej, trots allt fanns det ingen annan möjlighet.

Vi mådde dåligt. Nu finns inget av det kvar.
Varken det bra eller det dåliga. Ett ingenting.

Till slut gör minnena, trots allt, nästan ont och jag öppnar ögonen.
Tillbaks i lägenheten bara fem mil därifrån. Nu. 
Hampus ligger och sover på soffan. Hans andetag hörs knappt. Jag lutar mej fram och lägger min hand på hans kind. I sömnen griper han tag om mina fingrar och kramar dem hårt. Jag älskar honom, och jag vet att det alltid är vi. Oavsett var vi är, bor eller är på olika håll.


Kommentarer
Postat av: Ellie

Försöker febrilt att svälja klumpen i halsen med gråt som försöker tränga sig fram.... minnen av somrar med vin(läs åkessons silvertetra) och nyårsaftnar med champange (läs åkessons silvertetra) gör sig påmind....



I love you Mr Lionking !



Kram



E

2009-12-15 @ 20:35:21
URL: http://elliesworld.blogg.se/
Postat av: Erika

Det var längesedan du skrev så fint. Du gjorde det oftare förr. Jag känner dig inte, men ändå känns det som om jag gör det efter att ha läst din blogg ganska länge. Du verkar vara en fin människa, med glädje och sorg inom dig. Till skillnad från många andra så kan och vågar du skriva det. Till glädje för oss andra. Tack Magstar. Kram.

2009-12-15 @ 21:39:23
Postat av: Johan G:son

Sorgligt, hoppfullt och kärlek i ett och samma andetag. Fint!

2009-12-16 @ 09:45:41
Postat av: The lionking/MAGSTAR

Inga klumpar i halsen, Ellie. Allt har sin tid. På gott & ont. Inte ens "silvertetran" finns kvar, den är vit numer... Love u 2. Kram.



Erika & Johan: Tack. Det värmer att höra. ;-)

2009-12-16 @ 10:33:44
Postat av: a-s

hej du fina, silvertetran minns en annan också;) kärlek till dej! kram

2009-12-16 @ 12:31:07
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com
Postat av: MAGSTAR

Tack A-S! Du är också fin.. ;-) Kram!

2009-12-16 @ 14:08:43
Postat av: Mia

Den lilla staden vid havet saknar dig, det blev ett tomt svart hål. Det är inte så enkelt att fylla det, det är inte ens säkert att det öht går.

2009-12-16 @ 21:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0