Just a little sleep

Jag får höra, och kommenterat, att jag inte skriver lika utförligt som jag gjorde tidigare. Så är det nog, men det betyder ju inte att jag inte har något att säga. Jag tänker och lever, kanske mer än någonsin. Att vakna tidigt, strax efter 04.00, och tvinga sej in i duschen, ner till taxin och iväg till jobbet både hämmar och främjar kreativiteten.

Jag befinner mej i nån sorts kreativt lugn, vilket inte är helt bra. Det finns en hel del att grotta runt i, men när jag inte jobbar så vill jag kort & gott mestadels sova...

Efter en dag med massor av kaffe, otaliga intervjuer, manusskrivande osv så känner man sig inte inspirerad, i alla fall inte direkt, man vill sova, man vill sitta still och hålla käft, titta på nåt meningslöst på tv och dricka nåt starkt.

Och samtidigt stormar det kreativitet runt omkring mej.
Ur askan i elden. Och just nu rullar det på.

Jag skriver, jag tänker, jag lever. Dock inte lika mycket för andras skull.
Och inte lika mycket här. På bloggen.

Men jag vill fortfarande.
Måste bara fixa det där med bilen, hämta glasögonen hos optikern, städa,
laga mat och svara på det där mailet, dricka lite vin.
Och sova lite


Kommentarer
Postat av: Taykee

Sov gott!

2009-12-20 @ 22:18:03
Postat av: Jerker

Bloggen är din och ska skrivas av lust. Glöm inte det. Ha en fin jul, Magstar.

2009-12-21 @ 08:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0