Trummar med fingrarna

Jag läser några gamla inlägg som handlar om hur annorlunda allt är idag. Hur livet förändras på gott och ont. Jag är å ena sidan tryggheten personifierad, men samtidigt vilsen på många sätt, men har insett att det är den jag är.

Vilsenheten är en del av mig, den, tänkandet och rastlösheten man hittar i sökandet kommer alltid att vara en del av min person. Jag söker när jag står stilla och även i mina tryggaste stunder finns det spår av vilsenhet i allt jag gör.

Jag har lärt mig att utnyttja det som säkert i mångas ögon uppfattas som något negativt.

Jag trivs med vem jag är, jag trivs med att leva i stunden, men kommer alltid mentalt att trumma med fingrarna mot bordskanten, undrandes vad livet har att erbjuda, vad jag missat, missar och vad jag borde sagt och gjort.

För mig är det inte stressigt.
Inte negativt.

Det är jag.


Kommentarer
Postat av: Pippi L.

Och det är just därför som man tycker om dig ... precis som du är. Varken med något mer eller med något mindre av någonting. PS! Haru vörte gråhårig ;-)

2009-12-30 @ 14:30:20
Postat av: Mia

2009-12-31



Det är hög tid att baka tårtor.



Gott Nytt År Magstar.



Idag blir det extra allt, både Puss & Kram till dig ;-)

2009-12-31 @ 10:31:12
Postat av: Anonym

Exakt! Den där begriper jag mig på... att uppleva glädje i stundens stund och tacksamhet för det som är...men ändå törstig efter mer... det är väl törsten som är drivkraften. Gud förbjude att den släckes!;) kram å gott nytt år!

2010-01-02 @ 08:18:42
Postat av: a-s

ovanstående från ekenbergskan;)

2010-01-02 @ 08:20:04
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com
Postat av: MAGSTAR

Pippi: Tack. Nej, inga gråa hår annat än i skägget.

Mia: Tårtor bakades! Gott nytt till dig med.

A-S: Tack för inlägget. Jag tror också du vet vad jag menar, up´s & downs.. Önskar dig allt gott! Kram.

2010-01-02 @ 13:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0