Åldring?

Ibland händer allt, ibland händer inget..
Ibland mår man bra, ibland inte..

Den här helgen har varit en helg då inte alltför mycket stått på schemat. Det aktiviteter som fanns prioriterades bort då jag inte känt mej alltför pigg. Så där är det ibland, och det är inget som grämer mej. Men visst händer det att jag smådeppar och känner mej ensam ibland. Men det finns tröst...

Min kamrat Johan skrev såhär på sin blogg i fredags:
"Ibland känner jag mig som en åldring. Några kollegor går runt och pratar om alla fester i helgen som de planerat hela veckan lång. Själv inser jag just då att det är fredag idag. Och att fredag börjar helgen. Då normala människor är lediga och går på trevligheter. Jag har inte ett jota åt det hållet inplanerat. Jag har inget inplanerat utom att se på tv imorgonkväll".

Det som tröstar när jag läser är dels att jag uppenbart inte är ensam om den här typen av tankar, men det som tröstar mest (på bekostnad av Johan) är att han är 22 och jag 40+...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0