"Du verkar så ledsen"

Så skrev en bekanting som tydligen läser min blogg.
Jag är inte det. Ledsen alltså. Tro mej.

Eller. Det är klart jag är ledsen ibland, sådär som alla andra.
Men varken mer eller mindre. Tror jag.

Däremot så funderar och tänker jag väldigt mycket. På olika saker.
Men att blogga om en potatissallad eller hur dammsugaren låter
hör inte till vanligheterna. Jag tror det är med mej ungefär som det är
med låtsnickrare. Hur många muntra texter har ex Mauro Scocco skrivit?

Det är när jag är lugn, kanske melankolisk och ensam som jag både
tänker och skriver. Oftast. Inte alltid. Det är också då som jag gör det.

Istället för att läsa in "ledsen" mellan raderna, läs in ifrågasättande,
tänkande, sökande, utvecklande, nyfiken.

Jag är inte ledsen. Bara ibland. Jag är oftast glad. Faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Bålsson

Jag tycker nog också att du verkar ledsen ibland, men också tokig, klok, varm och ödmjuk. Jag kan ofta identifiera mig med dina tankar, men jag kan sällan sätta ord på dem som du gör.

2009-07-14 @ 22:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0