Radion - Mitt jobb och sällskap

Jag jobbar som bekant (?) med radio. Ibland så orkar jag därför inte lyssna på radion. Det känns som om jag fortafarande jobbar. Men de senaste veckorna har jag återupptäckt radion som sällskap.

Idag har jag suttit hemma och sorterat en del papper, ensam. Det är då som jag känner av det där "sällskapet".  På samma sätt som det är svårt att känna sej ensam om man har en katt eller en hund, blir radion något sorts sätt att känna sig mindre utsatt.


Oftast lyssnar jag på musik, men det radion gör, till skillnad från musiken, är att addera en extra dimension. Där musik ibland känns introvert blir det med radion någon sorts extrovert känsla där jag sitter i mitt vardagsrum och tar del av världen utanför. Det känns bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0