Funderar

Sitter smått disfunktionell i soffan.
Jag dricker och tänker på min familj och på livet.


Det låter tragiskt. Jag sitter ensam och dricker. Men jag tänker också.
Jag tänker på allt jag gjort. På allt jag inte gjort.
Jag tänker på den lilla killen i Söråker som funderade på vem han skulle bli som vuxen.

Om han skulle ha någon att älska? Om han skulle "bli nåt"?


Jag tänker och lyssnar på min favoritmusik.

Nu är jag vuxen.

Jag kan inte låta bli att fundera på om jag varit nöjd med mej själv om jag fått titta framåt. Se mej själv sitta på en balkong med utsikt över "stenstan" med tårar i ögonen. Med en jävla massa misslyckanden och ett ganska sent uppvaknande.

Idag vet jag att jag kan. Jag tror på mej själv. Tro´t eller ej.

Och som redan ser sej själv i den bästa sonen som kommer att ta över världen, respektera sina medmänniskor och vilja göra det allra bästa, och fatta att allt man måste göra är att leva.


Kommentarer
Postat av: Henke

Shit, Magstar. Du skriver så sorgligt ibland, men fint. Kramar i svärm till dig!

2009-07-09 @ 01:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0