Sorgen och glädjen

Det finns en psalm som börjar: Sorgen och glädjen de vandra tillsammans.

Jag är inte särskilt kyrklig av mej, men idag så har jag spenderat min tid i kyrkan på en begravning. Jag kom att tänka på den där psalminledingen (som är allt jag kan av psalmen ifråga) när vi satt där i värmen iförda mörka kostymer och slips (jädrar vad svettigt det var) eftersom att det stämde så väl.

Visst är det sorgligt när en god vän dör, men samtidigt så samlas alla gamla vänner, som man i vanliga fall knappt träffar, och tillsammans så minns man ett helt gäng med roliga grejer som vi gjort tillsammans. Precis som så många gånger förr så blev minnesstunden, efter själva begravningen, en rolig tillställning då minnen blandades huller om buller med skratt och en del tårar.

Sorgen och glädjen de vandra tillsammans. Så är det!

Sov gott, "Ragge"

Kommentarer
Postat av: Lollo

begravningar är jobbigt, men visst har du rätt i det du beskriver.

2009-06-25 @ 22:44:54
Postat av: Lollo

begravningar är jobbigt, men visst har du rätt i det du beskriver.

2009-06-25 @ 22:45:08
Postat av: Marika

Sorgen och glädjen är varandras förutsättningar. Jag minns när du spelade mycket känslosamt på en begravning. Tack! Det är ett fint minne.

2009-06-25 @ 23:17:41
URL: http://mlleheurdelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0