Yrke: Modell

Nej, knappast..
En av lokaltidningarna ville göra ett "hemma hos"... Hemma hos mej.

Den feta kroppen, den lilla hunden, kraniet och en del annat hamnade i fotografens fokus. M a o  på bild. Mina försök att muta fotografen, för att vederbörande ska låta photoshop jobba hårt med materialet, funkade inte alls.

Men, men.. Det är såhär det är att vara mediahora och nån sorts varumärke.
Trots att jag hatar att vara på bild, och gillar att "bara" var en röst, så är ordet "nej" jävligt långt borta när frågan kommer. Andra ord som "integritet" och "privatliv" dyker också upp, men försvinner lika fort som en påse ostbågar. Bekräftelsen och smickret av att bli tillfrågad och uppmärksammad överglänser blottandet av såväl helgd som fetma.

Så modellandet borde väl egentligen kallas nånting helt annat, men jag har sett resultatet och tror ändå, trots allt, att en modellkarriär kan vara aktuell. Jag kan ställa upp som "före"-killen, nån annan får vara "efter".

Mvh Eder Schenkenberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0