Idag ska tant vara snäll

Tant Magstar ska laga middag.
Ett par av mina vänner har haft det jobbigt en tid och behöver uppmuntras, och få tänka på annat än elände och oro. Därför tänker jag, med min charm, personlighet och kockarglädje, åka hem till domsamma och låta dem bli bjudna på mat och bara lyssna på mina historier om mej själv. Det borde göra dem mera lättsamma till sinnet. När jag så småningom åker hem igen så kommer dom att se sitt "jobbiga" som en räddning, som något ljust och vackert jämfört med att lyssna på mina självupptagna historier och äta min halvtaskiga mat.

Jag tar med några flaskor vin också. Lite fylla, som grädde på moset, kommer att förstärka kvällens ambition att sprida glädje...

Kommentarer
Postat av: Miss Piggy

Jag har också haft det jobbigt ett tag, faktiskt jättelänge när jag tänker på saken ...

2009-10-03 @ 13:41:00
Postat av: M with love

Du är alltid där när det kniper, nästan mer än när det inte kniper. När andra inte vågar så står du där helt självklart mitt i krisandet. Tycker du ska credda dig själv för det.

2009-10-04 @ 14:20:04
Postat av: Hedvig

Undrar just hur man kvalar in för att kunna få vara dn vän?



Får det lov att vara ett gäng nybakade kanelbullar??? (känner Dr. Dahlqvists flåsande i nacken)



Eller är det helt enkelt så att man själv måste vara en ... vän alltså, inte kanelbulle ...

2009-10-04 @ 14:39:56
Postat av: silly

tips (: bilder gör en blogg mer intressant ;)

2009-10-04 @ 14:54:59
URL: http://sillyhilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0