Ledig utan anledning

Jag är ledig idag. Ingen anledning. Bara ledig.
Jag är typ halvbra på det. Har en tendens till att bli nästan melankolisk när jag helt plötsligt får tid att tänka på annat än jobb. Sitter i soffan, uppkrupen i ena hörnet, med en kopp kaffe intill mej och datorn på magen. Jag tittar på nätet efter lägenheter, hus, fritidshus, nya gardiner. Jag läser DN, Aftonbladet, bloggar och skvaller. Jag läser och svarar på mail. Ett av mailen gör mej varm och tillfälligt gladare. Jag hänger på Facebook. Jag ser en "gammal kärlek" på bild. Han ler. Ett fint leende. Jag sparar bilder på en "minnepinne" utifall min dator skulle explodera. Eller nåt sånt. Jag gullar med en ömhetstörstande bostonterrier, lyssnar på jazz med EST, och Ebba Forsberg som sjunger Leonard Cohen på svenska, och funderar på den kommande helgen och vad resten av den här dagen ska bjuda på som jag inte redan vet.That´s my day so far. Idag är det torsdag. Vad gör du?


Kommentarer
Postat av: Natrix Verbum

Sitter på jobbet och gör ungefär samma som du :-o Näää önskar att jag gjorde samma som du, sen funderar jag över hur det skulle vara att bli bjuden på en kaffelatte med en massa mums till. Men nej, nu ska jag fortsätta med mitt inspirerande arbete tjolahopp tjolahej. Inte en inbjudan till latte så långt ögat eller örat kan nå.

2009-10-15 @ 11:26:26
Postat av: Thomas T.

Jag ligger hemma och hostar. Mest skit alltså. Tycker din torsdag låter mer behaglig.

2009-10-15 @ 12:16:39
Postat av: Sara Forsberg

NJUUUUUT!

2009-10-15 @ 15:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0