Måste bara säga det...

... att musik är en lisa för själen. Jag är uppväxt med Jan Johansson och hans fantastiska anslag på pianots tangenter. Tyvärr så dog han ju alltför tidigt. Detsamma gäller Esbjörn Svensson, både vad gäller anslag och död. Köpte min första EST-platta (Esbjörn Svensson Trio) för 7-8 år sedan, sedan dess har han kommit och gått med jämna mellanrum i mitt liv. Sedan en tid så bor han lite mer permanent i mitt hem, tillsammans med Jan Johansson, Anna Ternheim och dom andra virtuoserna. Enjoy the lugn som infinner sej.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej och tack för tipset. Har aldrig gillat jazz, men den här låten var verkligen vilsam och skön. Ha en bra dag.

2009-10-15 @ 15:08:23
Postat av: Stefan E

Tack för de lugnande tonerna....got 2 buy some Esbjörn Svensson Trio R.I.P



Hepp...

/Stefan

2009-10-15 @ 16:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0