Höst i mitt bröst

Luften är lite fuktig och kall när jag tar kvällspromenaden med Frallan. Enligt SMHI´s normer så är hösten inte här, men enligt mina dito så är den det. Musiken från min iPod ackompanjerar bilderna i mitt huvud. Jag lyssnar på "Incognito" och tänker på någon jag just blivit påmind om.

Det kan räcka med en sång, en bild, en doft för att bilderna ska kliva fram ur skuggorna av ens undermedvetna och göra sej påminda om tider som inte längre är. Om vänskap som försvann. Nu står personen där och ler sitt bästa leende, som jag älskar, till tonerna av musik vi aldrig delade.


Kommentarer
Postat av: Mig

Nu har jag läst alla inlägg bakåt tom maj. Imorgon ska jag börja på april. På lördag kommer jag att vara trött. Jag skulle kunna tänka mig att komma hem till dig på fest. Eller åka till Turkiet, där är det oxå god mat men inte så mycket vin kanske:-S

2009-09-17 @ 23:34:15
Postat av: Cillan

Är det det där som kallas livserfarenhet som gjort dig till en sådan "kloking"? Tyvärr så har du nog ganska rätt i det du skriver. Det suger verkligen att ta sig igenom kärleksgrubbel och relationsproblem. Önskar dig lycka till och en trevlig helg.

2009-09-18 @ 14:20:57
Postat av: MAGSTAR

Mig: Så du tror det är mer vin hemma hos mej än i Turkiet? ;-) Kul att du vill läsa mitt "dravlande" iaf. Apropå "fest hos mej" så måste nog bekantskapen vara något mer djup än en kommentar på en blogg. Men man vet ju aldrig.

Cillan: I den mån jag nu är en "kloking" så är det nog erfarenheter klockheten byggts på.

2009-09-18 @ 20:04:14
Postat av: Mig

Jaja, en kommentar på en blogg. Nu får du tänka efter ett varv till ... nog är det väl lite mer än så ;-)

2009-09-18 @ 20:25:44
Postat av: Mig

Nu har jag läst hela bloggen.Det resulterade i följande:



1) Gamnacke

2) Huvudvärk av den värre sorten

3) Jag gillar dig mer än vanligt

4) Man kan ana att du lever lite gladare efter flytten från den lilla staden vid havet. Bieffekt: hårdare helgliv. Bilkörning på söndagar är inte längre din bästa gren.

5) Jag är inte längre lika säker på att det finns mer vin hos dig än i Turkiet såtillvida att man inte råkar infinna sig i samma ögonblick som du anländer hemmet med kassarna från glasbanken (kan man säga lådbanken nuförtiden?).

6) Jag ska tänka över det där med besöket, jag är lite rädd för dig.

7) Många, många tårar. Av skratt :D Lööv jo.



Förresten, om du fortfarande undrar hur en gamnacke ser ut är du hjärtligt välkommen att studera en live. Du vet var min postlåda bor. Nej förresten, skit i det. Det är söndag (se punkt 4)och imorgon har jag för avsikt att vara pigg igen.



Puss.

2009-09-20 @ 15:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0